Dla pacjenta

  1. Home
  2. Dla pacjenta

Informacje dla pacjenta

Przygotowaliśmy na Państwa przewodnik ułatwiający poruszanie i korzystanie z systemu ochrony zdrowia. Na naszych podstronach odnajdą Państwo odpowiedzi na najczęstsze pytania i problemy.

Zachęcamy również do bezpośredniego kontaktu z nami drogą elektroniczną poprzez “Formularz kontaktowy“. Z przyjemnością odpowiemy na Państwa pytania, wątpliwości i problemy.

Jeżeli mają Państwo uwagi lub sugestie, które mogą pomóc nam we współpracy to bardzo będziemy wdzięczni za kontakt.

-> Formularz kontaktowy

 

Jesteś dla nas ważny! – czyli co robimy, aby dzieci czuły się u nas jak najlepiej

      Jesteś tu, ponieważ wymagasz/potrzebujesz naszej pomocy. W naszej placówce pracują lekarki i lekarze, pielęgniarki, położne, a także cała masa innych specjalistów, którzy chcą pomagać dzieciom.

      W naszej pracy kierujemy się różnymi zasadami i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia.
Te, które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśnimy Ci w nich, co będziemy robić, abyś czuł/a się dobrze jako nasz pacjent.

  • Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
  • Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
  • Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
  • Będziemy Cię traktować z szacunkiem. Nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć.
  • Chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne. Jeśli chciał/a/byś powiedzieć nam o tym, co Ci się podoba lub nie podoba
    w naszym zachowaniu czy w naszej poradni– zrób to, postaramy się wysłuchać Cię
    z uwagą.
  • Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
  • Jeżeli potrzebujesz przytulenia lub pocieszenia, możesz nas o to poprosić. Nie zawsze będziemy mogli dać Ci tyle czasu, ile potrzebujesz, ale będziemy się starać. Nie będziemy Cię przytulać bez Twojej zgody.
  • Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.

O czym jeszcze warto wiedzieć:

  • Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce, rejestratorce) i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/a bezpieczny/a.

 

Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas dzieci, które pilnie potrzebują naszej pomocy. Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania i zaopiekować się Twoim problemem.

 

 

Kontakt

Jeżeli mają Państwo jakieś pytania lub wątpliwości chętnie na nie odpowiemy.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?